چه کسی پاسخ گوی رفتار بد پرسنل بیمارستانی است؟


روز ۱۵ خرداد ساعت ۱۰ونیم با کودکم که به شدت از دل درد بیتابی می کرد به اورژانس بیمارستان میلاد بیرجند مراجعه کردیم. متصدی اورژانس مارا به پذیرش معرفی کرد و پذیرش برگه درمانگاه را داد وقتی رفتم درمانگاه حدود۳۰ نفر در انتظار پزشک بودند وقتی بیتابی کودکم را دیدم به پذیرش مراجعه کردم و گفتم جناب وضعیت فرزند من اورژانسی است می توانم زودتر پیش دکتر بروم؟ او گفت اورژانس شمارا به درمانگاه معرفی کرده است. پیش متصدی اورژانس روفتم و متوجه شدم که پزشک اورژانس در اتاقش نشسته است.  این در حالی است که  متصدی اورژانس به من  گفت نمی شود به پزشک اورژانس مراجعه کنید! باید بروید درمانگاه… بعد بیایید ما بقیه اقدامات لازم را انجام دهیم! با خودم گفتم پس قسمت اورژانس یعنی چه؟

خیلی نارحت شدم اول از نحوه برخورد کادر بیمارستان و بعد هم به این دلیل که بیمه من تامین اجتماعی است  و این بیمارستان هم متعلق به تامین اجتماعی بود.سراغ مسئول اورژانس را گرفتم که اتاقش را نشان دادند و بعد از مراجعه به سوپروایزر و بیان مشکلم،او هم باهمان حالتی که نشسته بود مغرورانه گفت اقا تشریف ببرید درمانگاه و وقت من را نگیرید…!

گفتم جناب اول حال بچه من را ببینید بعد بگویید برو درمانگاه! او هم با برخورد زشت گفت احتیاجی به این کار نیست بروید درمانگاه!

گفتم اقای محترم وضعیت بچه من اورژانسی و مشکوک به اپانتیس است  و او در جوابم گفت: من میفهمم یا تو برو درمانگاه اقا…!

 گوشی اتاقشو برداشت وشروع کرد صحبت کرد… به او گفتم حتما باید با امبولانس بچه رو بیاورم تا اورژانس پذیرش شود! درهمون حالت گفت برو هرکاری دلت میخواد بکن برو بیرون برو…

با ناراحتی امدم بیرون و به سمت بیمارستان امام رضا ع به راه افتادم. با رسیدن به بیمارستان و بخش اورژانس با روی خوش ازمن و کودکم استقبال شد و ازمایشاتو انجام دادن و بعد هم عمل کودکم انجام شد.

بعد از عمل دکتر گفت عفونت زیاد بوده و شانس اوردید که زود اورا به بیمارستان رساندید…

 ذهنم درگیر این است که ایاپرسنل بیمارستان میلاد  منشور اخلاقی در قبال بیمارو یا ارباب رجوع رو ندارند؟؟

ایا ان ها سوگند نخورده اند؟؟ ایا مرکزی که وظیفش دادن خدمات به دارندگان بیمه تامین اجتماعی هست باید این طور با سلامت افراد برخورد کند؟؟؟

انگار بیمه تامین اجتماعی برای کارکنان بیمارستان میلاد۳ منشور اخلاقی در قبال بیمار ندارد…

سوال اینجاست که من پیگیر شدم و حساسیت نشان دادم، ان کارگر یا بیمار روستایی که به خاطر خدمات بهتر این مرکز می آید و با برخورد بد این افراد روبه رومیشود و دستش جایی بند نیست چکاری باید انجام دهد؟